You Plus

2020. gada Nissan GT-R NISMO stiprina varu pār ātrumu

Pateicoties sacīkšu iedvesmotiem uzlabojumiem, autovadītājiem ir pieejama augstākās klases veiktspēja.

 

 

2020. gada Nissan GT-R NISMO pieredzēja savu vispasaules debiju ar sacīkšu iedvesmotiem uzlabojumiem un pielāgojumiem, kas maksimizē tā aizraujošo veiktspēju.

Automobiļa modelis tika izrādīts līdz ar jauno 50. gadu jubilejas versiju, jo Nissan Ņujorkas starptautiskajā automobiļu izstādē svinēja 50 gadus GT-R mantojuma.

2020. gada GT-R NISMO ir pārtapis par balansētu, tomēr ekstrēmu veiktspējas automobili,” komentēja Hirosi Tamura (Hiroshi Tamura), vecākais GT-R produktu speciālists. “Tieksme pēc braukšanas baudas ir pati būtiskākā GT-R koncepcija, un jaunā NISMO veiktspēja liecina, ka tas ir automobilis, kura “mājas” ir sacīkšu trase, taču tas jūtas lieliski arī uz atklāta ceļa.”

 

 

Izstrādāts profesionālim, ražots ikvienam

 

Izstrādājot 2020. gada GT-R NISMO, Nissan inženieru mērķis bija izmantot sacīkstēs pārbaudītu tehnoloģiju un padarīt to pieejamu un ērtu vadītājiem ar visiem prasmju līmeņiem. Lai to panāktu, būtiska bija automobiļa vadāmība un paredzamība, tāpēc, izstrādājot automobili, viņi vadījās pēc principa “izcila veiktspēja uz ielām un trases”.

 

Jaudīgāko un ekskluzīvo GT-R no pārējiem atšķir oglekļa šķiedras lietotais daudzums visā automobilī, tajā skaitā priekšējā un aizmugurējā bamperī, priekšējajos spārnos, dzinēja pārsegā, jumtā, sānu uzliku pārklājumos, bagāžas nodalījumā un aizmugurējā spoilerī. Katrs komponents ir uzlabots, mazinot svaru, paaugstinot lejup vērsto spēku un uzlabojot aerodinamiku. Šīs ārējās daļas vien ir samazinājušas kopējo svaru par 10,5 kg, papildus teju 20 kg samazinājumam no citiem uzlabojumiem un jauniem komponentiem.

 

Priekšējie spārni tagad līdzinās GT3 GT-R spārniem. Rievotas ventilācijas atveres palīdz izvadīt karsto gaisu no dzinēja nodalījuma un nodrošina izcilu lejup vērstu spēku uz priekšējiem riteņiem, neradot papildu pretestību. Tie uzlabo arī aerodinamiku, izlīdzinot gaisa plūsmu gar virsbūvi, īpašu uzsvaru liekot uz aizmugurējā spoilera un veicinot stabilitāti lielā ātrumā. Pateicoties jaunam kompresijas procesam, oglekļa šķiedras jumts iegūst vieglu, ciešu pinumu.

 

2020. gada GT-R NISMO ekskluzīvie 20 collu RAYS sakausētā alumīnija diski ir vieglāki nekā iepriekš, un tiem ir deviņu spieķu dizains, kas uzlabo disku stingrību. Jauna dizaina Dunlop riepas ar platāku protektoru un mazāk gropēm palielina saskares laukumu par 11 %. Tādējādi tiek iegūts augstāks pagrieziena spēks, uzlabota stūrēšanas reakcija un uzlabota rites pretestība salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli.

 

Savukārt salonā ekskluzīvie GT-R NISMO priekšējie sēdekļi ir izstrādāti tā, lai atbalstītu lāpstiņas un ķermeņa lejasdaļas punktus, liekot vadītājam saplūst ar automobili.

 

 

Pārspēta izcilība

 

Tikai retajam automobilim ir GT-R braukšanas veiktspēja. 2020. gada modelim inženieri īpaši vēlējās uzlabot jau tā izcilo mehānisko veiktspēju, “veicot mazus uzlabojumus, lai no dzinēja un šasijas iegūtu pēc iespējas vairāk,” piebilda Tamura.

 

Nissan 3,8 litru V6 24 vārstu divu turbokompresoru dzinēji, no kuriem katru rokām darinājis takumi mehāniķis, joprojām ir GT-R piedziņas sirdī. 2020. gada GT-R NISMO ir aprīkots ar ekskluzīvu turbokompresora dizainu — tieši no GT-R GT3 sacīkšu automobiļa — ar modificētu turbīnas formu un mazāku lāpstiņu skaitu. Tādējādi tiek optimizēta plūsma un uzlabota paātrinājuma reakcija par 20 %, nezaudējot zirgspēkus.

 

Automobiļa uzlabotā 6 pakāpju divu sajūgu transmisija ir aprīkota ar “R režīmu”, kas ne vien pārslēdzas ātrāk, bet ari optimizē ātrumu izvēli, īpaši izbraucot no pagriezieniem. Tādējādi tiek uzlabota paātrinājuma un ātruma samazināšanas sajūta gan uz ceļa, gan trases. Pielāgojamā pārnesumu vadība ir ieprogrammēta arī pielāgot pārnesumu grafiku lietotāja braukšanas stilam. Uz sabiedriskiem ceļiem tas ļauj braukt, ievērojot visus noteikumus, savukārt trasē — uz sirds nebēdu, nepārslēdzot režīmus manuāli.

 

Automobiļa izplūdes skaņu rada uzlabots titāna izpūtējs ar rokām darinātiem pulētiem ziliem uzgaļiem.

 

Runājot par vadību, 2020. gada GT-R NISMO ir maz līdzinieku. Tā jaunā pielāgotā piekare uzlabo stabilitāti pagriezienos ar labāku virziena reakciju un vienmērīgāku braukšanas kvalitāti. Stūrēšanai ir labāka linearitāte un precizitāte nekā jebkad, un tai nepieciešamas vien minimālas korekcijas ātrumos līdz 300 km/h.

 

Lielisko veiktspējas tēmu atspoguļo arī papildu oglekļa keramikas bremžu sistēma. Brembo oglekļa keramikas rotoru — 410 mm priekšpusē un 390 mm aizmugurē, kā arī Brembo suportu kombinācija būtiski uzlabo reakcijas laiku, izturību un kopējo apstāšanās veiktspēju. Tajā pašā laikā tā vieglums samazina neatsperoto masu uz katru riteni, ļaujot automobilim sekot pa paredzēto braukšanas līniju ļoti precīzā veidā. Rotoru oglekļa un silīcija karbīda struktūra ir teju tik pat cieta kā dimanti. Apvienojumā ar jauno bremžu uzliku materiālu tie rada lielāku berzi, sniedzot uzlabotu kontroles sajūtu visās bremzēšanas situācijās. Jaunie materiāli palīdz arī mazināt nepieciešamās darbības ar kājām, lai bremzētu, pateicoties īsākam bremžu pedāļa gājienam. Jaunizstrādātie stingrie suporti ir iemērkti spilgti dzeltenā krāsā, kas spēj izturēt temperatūru pat virs 1000 grādiem pēc Celsija.

 

Mēs izstrādājām 2020. gada GT-R NISMO mūsu klientiem kā labāko automobili braukšanai pa trasi un ielu,” teica Tamura. “Galvenais ir kopējā balansa pārvaldība, nevis tikai dzīšanās pēc jaudas. Jaunais NISMO ir pacelts jaunā līmenī ar uzlabotu dzinēju, vadību, bremzēšanu un aerodinamiku.

 

 

2020 GT-R NISMO specifikācija (ASV)

Dzinējs

VR38DETT, V6 divi turbokompresori DOHC

Tilpums

3,8 L

Zirgspēki

600 ZS

Griezes moments

481 lb-ft /3600–5600 apgr. min.

Kopējais garums

184,6 collas / 4690 mm

Kopējais platums

74,6 collas / 1895 mm

Kopējais augstums

53,9 collas / 1370 mm

Garenbāze

109,4 collas / 2780 mm